NetSprint: nowe narzędzie do wyszukiwania i reklamy kontekstowej

NetSprint wprowadził narzędzie do wyszukiwania i kontekstowego prezentowania treści w serwisach. Narzędzie to nazywa się NetSprint Information Access Platform i przeznaczone jest przede wszystkim dla dużych wydawców online (np. portali informacyjnych).

Jak reklamuje NetSprint, NIAP ma poprawiać użyteczność serwisów internetowych oraz ułatwiać ich użytkownikom dotarcie do wszystkich interesujących ich informacji.

NIAP łączy w sobie cztery moduły:

- wyszukiwarkę

- moduł Artykułów Powiązanych (np. przy artykule dotyczącym telefonów Nokia w sposób automatyczny mogą być prezentowane inne artykuły, wpisy z forum czy ogłoszenia związane z tą tematyką)

- moduł Stron Tematycznych, który umożliwia budowanie stron tematycznych powiązanych z określonym tematem

- reklamę kontekstową, wyświetlającą się w wynikach wyszukiwania lub na poszczególnych serwisach.

"Oferowane do tej pory, zarówno przez nas jak i przez konkurencję systemy oparte na wyszukiwaniu stały się niewystarczające dla dużych wydawców, ponieważ traktowały wyszukiwarkę głównie jako metodę na usprawnienie nawigacji po serwisie www. Postanowiliśmy pójść o krok dalej i w odpowiedzi na te potrzeby, jako pierwsi na polskim rynku oferujemy zintegrowane rozwiązanie tego typu po rozsądnej cenie" - powiedziała Justyna Skorupska, Dyrektor Pionu Korporacyjnych Rozwiązań Wyszukiwawczych w NetSprint.pl.

Jeszcze w tym roku NIAP ma być wdrażane poza granicami Polski.