Nectar dla Brytyjczyków

Czy internetowy program lojalnościowy może przyciągnąć w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania 1,8 mln gości i skłonić do uczestnictwa 8% z nich?

Sztuka taka udała się serwisowi internetowemu Nectar.com obsługującemu programy lojalnościowe Debenhams, Sainsbury, British Petroleum i Barclaycard. Serwisy Sainsbury’s i Barclaycard odnotowały ponad 50-proc. wzrost ruchu w ciągu miesiąca od momentu uruchomienia programu.

Wynik ten daje Nectar.com we wrześniu 30. pozycję pod względem oglądalności na Wyspach Brytyjskich. Wyniki uzyskane przez Nectar.com są bezprecedensowe i wykazują skuteczność połączenia działań off-line i on-line. Liczba gości sięgnęła we wrześniu 1,84 mln, a zasięg programu – tj. odsetek osób aktywnie w nim uczestniczących – wyniósł 8,4%. Wyniki te stawiają nectar.com całkowicie poza zasięgiem innych programów lojalnościowych w Internecie działających na rynku brytyjskim, jak mypoints.co.uk (odpowiednio 387 tys. i 1,75%), czy airmiles.co.uk (295 tys. i 1,34%).

Wyniki współczytelnictwa serwisów uczestniczących w programie lojalnościowym wykazują, że we wrześniu serwis Sainsbury’s dzielił z nectar.com 128 tys. gości, Debenhams - 55 tys., zaś Barclaycard – 257 tys. 65% gości nectar.com we wrześniu to mężczyźni – więcej niż na rodzimych serwisach czterech wymienionych firm. 38% internautów łączących się z domów stanowiły osoby powyżej 50 roku życia, a większość – osoby powyżej 65 lat. Jedna trzecia gości zarabia powyżej 30 tys. funtów brytyjskich rocznie, a 16% - powyżej 50 tys. GBP rocznie.

Według analityków Nielsen/NetRatings poprzednie systemy lojalnościowe działające w Interencie – oparte na zbieraniu punktów, czy innych schematach – raczej nie rzuciły internautów na kolana. Sukces Nectar.com dowodzi jednak, że w przypadku zaangażowania poważnych, uznanych marek, pojawiają się również odbiorcy.