Największe polskie e-spożywczaki

Największym polskim sklepem internetowym z artykułami spożywczymi jest E-piotripawel.pl, którego przychody netto w 2008 r. wyniosły 15 mln zł, a przeciętna wartość zamówienia netto to 237 zł.

Spożywcze sklepy internetowe to wciąż niewielki procent całego krajobrazu polskiego e-handlu. Stanowiły one tylko 2 proc. z ponad 7 tys. sklepów, które znalazły się w bazie zebranej dla potrzeb raportu e-commerce 2009.

Właściciele tych sklepów ze sporym zainteresowaniem oczekiwali na ranking e-delikatesów, co wynika z wciąż niewielkiej ilości informacji o tej branży. "Rynek internetowych delikatesów rozwija się bardzo dynamicznie, a największym graczom, co nie powinno dziwić, zależy na tym, aby pokazać się z jak najlepszej strony" - czytamy w raporcie

Bardzo dobrze w sieci radzą sobie przedsiębiorstwa, które działały już wcześniej w kanale tradycyjnym a potem tylko otworzyły działy sprzedaży internetowej i same zaczęły organizować transport zamówionych towarów. Do tych graczy zaliczają się: należący do sieci delikatesów Piotr i Paweł sklep E-piotripawel.pl oraz Hipernet24.pl prowadzony przez hipermarket sieci E.Leclerc na warszawskich Bielanach. Właśnie te dwa sklepy otwierają ranking.

Okazuje się jednak, że własną markę w internecie można wypracować nie posiadając trzonu w postaci sklepu tradycyjnego. Pokazuje to m.in. przykład Frisco.pl, który posiada własny magazyn i samodzielnie dostarczaj klientom zamówione towary, a który zajmuje 3. miejsce w zestawieniu.

Największe polskie e-spożywczaki

Największe sklepy internetowe z segmentu delikatesów

Pobierz Raport e-commerce 2009