Najlepszy kwartał dla reklamy online w historii

IAB przedstawiło dane za pierwszy kwartał. Tak dobrze jeszcze nie było, odkąd w październiku 1994 roku pierwsza reklama nieśmiało pojawiła się w internecie. 2,8 mld USD w Stanach Zjednoczonych. Warto przy tym pamiętać, że pierwszy kwartał jest zawsze najsłabszy w całym roku.

W porównaniu do I kwartału ubiegłego roku wydatki na reklamę online w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 26%, zaś w porównaniu do IV kwartału 2004 o 4,3%.

Już od dwóch lat nakłady na reklamę w internecie w Stanach Zjednoczonych nieprzerwanie i dynamicznie rosną. W IV kwartale 2000 roku osiągnęły rekordową wysokość 2,12 mld USD, której nie udało się pobić aż do IV kwartału 2003 roku.

Już kolejny po wówczas rekordowym IV kwartale 2000 roku, I kwartał 2001 roku był spadkowy - na reklamy wydano 1,87 mld USD. Potem było już coraz gorzej, by w III kwartale 2002 roku rynek osiągnął dno: 1,45 mld USD.

Wyniki IAB za pierwszy kwartał na rynku amerykańskim potwierdzają rosnącą rolę reklamy internetowej, której udział w budżetach reklamowych stale się powiększa. W Stanach Zjednoczonych ich udział może osiągnąć w tym roku ponad 5%. W Polsce w I kwartale jest to już 2%.

Serwis eMarketer przewiduje, że w bieżącym roku wydatki na reklamę osiągną wielkość 12,9 mld USD. W kolejnych latach będzie to odpowiednio 15,6 mld USD, 17,8 mln USD, 20,2 mld USD, by w 2009 roku osiągnąć wysokość 22,3 mld USD.