Najlepsze fanpage w Facebooku

Nie liczba fanów, a sposób prowadzenia interakcji z internautami, kreatywność i promowanie marki zdaniem autorów rankingu 40 najlepszych stron firmowych w Facebooku decydują o sukcesie społecznościowych działań marketingowych. Za najlepsze fanpage uznano profile: TJMaxx, Dunkin’ Donuts oraz Whole Foods.

Strony TJMaxx (blisko 654 tys. fanów), Restauracji Dunkin’ Donuts (ponad 1,2 mln fanów) oraz sklepu ze zdrową żywnością Whole Foods (238 tys. fanów) to zdaniem ekspertów z agencji theKbuzz i Social Media and Word of Mouth Marketing najlepsze strony firmowe prowadzone w serwisie Facebook. W pierwszej dzięsiątce znalazła się tylko jedna marka związana bezpośrednio z internetem - fanpage serwisu Mashable.com sklasyfikowany został na miejscu 8. W Top 20 uplasowała się jeszcze marka Zappos.

Dostarczaj swym odbiorcom wartościowe informacje, daj ludziom powód by zostać fanem, zadawaj pytania i udzielaj odpowiedzi, a nie tylko wrzucaj informacje prasowe, angażuj fanów za pośrednictwem kreatywnych wpisów, myśl o swojej fanpage kategiorami jakimi myślą fani, wykorzystuj narzędzia hipertargetowania w social ads, daj fanom powody do umieszczania twoich wpisów na własnej tablicy, martw się mniej o rozwijanie dobrych aplikacji, a więcej o prowadzenie dobrej rozmowy, obserwuj i monitoruj - to wybrane rady autorów rankingu kierowane do właścicieli fanpagy w Facebooku, którym zależy na marketingowym sukcesie.

W rankingu najlepiej prowadzonych fanpagy w Facebooku uwzględniano przede wszystkim: wrażliwość na markę (brand responsiveness), kreatywność, interakcję oraz aspekty graficzne i wygląd strony. Mniej ważna jest zdaniem autorów zestawienia liczba fanów, zwłaszcza jeśli chodzi o marki lokalne o mniejszym zasięgu czy grupie odbiorców. Wśród najlepiej ocenionych stron firmowych eksperci z agencji theKbuzz i Social Media and Word of Mouth Marketing doceniali m. in. pomysłowe wykorzystanie usług FB z zakresu promowania wydarzeń, kreatywne aplikacje reklamowe angażujące użytkowników, bezpośrednie i szybkie reagowanie na pytania i uwagi fanów, optymalne wykorzystanie elementów grafiki oraz wideo, integrację z innymi mediami społecznościowymi itp.

Zobacz kompletną listę 40 najlepszych stron firmowych w Facebooku.

Obecnie wg danych Facebooka z serwisu na całym świecie korzysta ponad 400 mln internautów. W Polsce zyskuje on coraz większą popularność, wg danych Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2010 r. ma on już ponad 4 mln użytkowników (real users). Ponad 3 mln aktywnych stron firmowych (fanpage) sprawia, że każdego dnia ich fanami zostaje 20 mln osób.