Nadchodzi nowe, czyli zmiany w Megapanelu

Zmiany obejmują:

- dodatkową publikację danych cookie dla poszczególnych witryn i serwisów internetowych. Publikacja dotyczy liczby plików cookie zarówno z Polski jak i zagranicy.

- publikowanie wyników według dwóch porządków: właścicieli witryn i nazw domen.

- stworzenie prostych reguł przyporządkowania serwisów do kategorii tematycznych oraz zasad wyodrębniania nowych.

Drugi obszar, wymagający znacznych nakładów finansowych oraz przygotowania metodologicznego, obejmuje prace nad poprawą reprezentatywności panelu poprzez przeprowadzenie precyzyjnego badania strukturalnego. Uzyskana w wyniku badania wiedza o użytkownikach internetu ma pozwolić na poprawienie jakości danych. Efektów prac nad wdrożeniem drugiego obszaru zmian należy oczekiwać w drugiej połowie 2009.

Właściciele uzgodnili również plan wzbogacenia badania o nowe narzędzia i sposoby pomiaru, jak streaming czy mobile.

Twórcy badania będą informować systematycznie i z odpowiednim wyprzedzeniem o szczegółowych zmianach w Badaniu Megapanel PBI/Gemius.

Patrz też:

PBI chce rozszerzyć skład

PBI chce zmian w badaniach internetu w Polsce