Nadchodzi era reklam w teledyskach?

Oglądanie teledysków w Internecie jest normą. Do tej pory większość filmów zamieszczonych w sieci pozbawiona była reklam. Jednak wiele wskazuje na to, że sytuacja ta może się zmienić.

Firma Viacom (amerykańska grupa posiadająca, miedzy innymi, kilka studiów produkcji oraz dystrybucji filmowej) podpisała umowę z MTV oraz serwisem społecznościowym MySpace. Na jej mocy w filmach zamieszczanych w Internecie (jakie pochodziłyby od Viacom) znajdowałyby się reklamy firmy Auditude.

Auditude to przedsiębiorstwo zajmujące się reklamą i marketingiem. Spółka ta ma mieć prawo do zamieszczania w filmach małego paska reklamowego, który byłby wyświetlany podczas oglądania wybranej produkcji.

Co ciekawe, podobne rozwiązanie próbowali w zeszłym roku wdrożyć szefowie serwisu YouTube. Nie spotkało się to jednak z dobrym przyjęciem przez użytkowników strony, którzy zagrozili, że wyniosą się do konkurencji.

Jak widać nie zniechęciło to MySpace do podjęcia kolejnej, podobnej próby. Trzeba się więc liczyć z tym, że już niedługo większość teledysków zamieszczanych w sieci posiadać może "gustowną" belkę reklamową.