Na frustrację? Internetowa społeczność

Ceny benzyny, artykułów spożywczych oraz wzrastające koszty transportu to najbardziej popularne tematy dyskutowane w serwisach społecznościowych przez Amerykanów

Badanie Nielsen Online (Consumer Atiitudes and Concern about the Economy) dowodzi, iż internauci w amerykańskich serwisach społecznościowych dyskutują przede wszystkim o tematach wzbudzających ich największą frustrację i zdenerwowanie. Popularnością cieszy się problematyka wzrastających cen benzyny oraz zagadnienia pokrewne: oszczędności na paliwie, alternatywne źródła napędzania samochodów, najtańsze stacje benzynowe oraz inne środki transportu.

Zachowania konsumenckie i najkorzystniejsze ceny produktów to kolejny obszar tematyczny popularny wśród internautów (polowanie na promocje i obniżki oraz zdobywanie specjalnych kuponów).

Analitycy wyraźne zauważają odzwierciedlenie spowalniania rozwoju amerykańskiej gospodarki w nastrojach społecznych prezentowanych przez użytkowników internetu.

Obserwując grono (tj. chmurę) tagów polskiego serwisu społecznościowego Grono.net, zauważyć można, iż tematami najbardziej absorbującymi jego użytkowników są: dj, pasja, art, przyjaciele, świat, wakacje, moda, sex itp.

Ani słowa o cenie polskiej benzyny.

Źródło: http://www.marketingvox.com