Na Wyspach rosną wydatki na e-reklamę

Według danych IAB, w 2001 roku brytyjski rynek reklamy internetowej, jeden z największych w Europie, odnotował ponad 7-proc. wzrost.

Reklamodawcy wydali w 2001 roku na reklamę na brytyjskich witrynach internetowych 264,8 mln EUR, podczas gdy rok wcześniej 247,2 mln EUR. Wzrost wydatków był jednak widoczny tylko w pierwszej połowie ub. 2001 roku – druga część roku, choć zwykle lepsza, przyniosła spadek w porównaniu do drugiej połowy 2000 roku o 17%, do 120,6 mln EUR. Raport IAB łączy spadek z drugiej połowy roku z ogólnym pogoszeniem się sytuacji w branży reklamowej po wydarzeniach z 11 września w USA.

Reklama online wypadła jednak i tak zdecydowanie lepiej w porównaniu z mediami tradycyjnymi. Według PricewaterhouseCoopers w 2001 roku rynek reklamy telewizyjnej w Wielkiej Brytanii skurczył się o 10,8%, radiowej – 9,2%, a outdoor – o 2,8%.