MySpace już oficjalnie w Polsce

Zgodnie z zapowiedziami sprzed trzech miesięcy (kiedy uruchomiona została wersja beta polskiego MySpace'a) rusza pełna polska wersja jednego z największych na świecie serwisów społecznościowych. Na zorganizowanej w związku z tym wydarzeniem konferencji, dowiedzielismy się, że polski oddział nie boi się kryzysu na rynkach finansowych, oraz że już przynosi zyski. Mimo oficjalnej wersji, strona nie ustrzegła się jednak pewnych niedociągnięć.

"Podstawowym założeniem MySpace jest łączenie ludzi, dawanie im możliwości tworzenia w przestrzeni wirtualnej tych wartości i zainteresowań, które są dla nich najważniejsze w świecie rzeczywistym" - mówi Iza Pasterz, Dyrektor Marketingu i Kontentu w MySpace Polska.

Przedstawiciele polskiego oddziału podają, że od czasu uruchomienia MySpace Polska w formie testowej w lipcu 2008 r. jest on odwiedzany przez blisko milion osób każdego miesiąca. Rzeczywiście w lipcu br. MySpace.com odwiedziło 961 tys. użytkowników (wg Megapanel PBI/Gemius). Tym samym serwis znalazł się na 12. miejscu w kategorii "społeczności", wyprzedzając takie witryny jak grono.net, goldenline.pl czy innego międzynarodowego giganta - Facebook.com.

Dodajmy jednak, że wyniki dotyczą skumulowanej oglądalności zarówno wersji amerykańskiej (z której wcześniej korzystali polscy użytkownicy) jak również i wersji polskiej.

Reklama w MySpace

MySpace już oficjalnie w Polsce

Strona główna MySpace Polska

Od początku sierpnia br. sprzedażą reklam w serwisie (z której czerpie lwią część przychodów) zajmuje się sieć Ad.Net (). Jak dowiedzieliśmy się jednak podczas konferencji organizowanej przez MySpace w związku z oficjalnym rozpoczęciem działalności serwisu w Polsce, nie wyklucza się również możliwości otworzenia własnego biura sprzedaży reklam.

"MySpace Polska tworzy unikatową możliwość dotarcia do młodego odbiorcy, poprzez sponsorowanie koncertów, tworzenie nowych społeczności i integrację z użytkownikami. Czyli coś, czego nie było dotychczas na polskim rynku" - powiedział Joel Berger, Dyrektor Zarządzający MySpace na kraje Europy Centralnej i Północnej. - "Cieszymy się, że będziemy mogli zaoferować te możliwości także polskim reklamodawcom" - dodał.

W planach jest również wprowadzenie do serwisu takich funkcjonalności jak MyAds (autorski program reklamowy MySpace) oraz rozpoczęcie działalności e-commerce w zakresie sprzedaży płyt z muzyką. - "Wszelkie funkcjonalności najpierw pojawiają się w USA i dopiero po określonym czasie wprowadzane będą do polskiej wersji" - powiedziała nam Iza Pasterz.

Kiedy MySpace Polska zacznie osiągać zyski? "Obecnie w polskim oddziale zatrudnione są cztery osoby. Wszelkie wydatki zwiazene są wyłącznie z działalnością administracyjną firmy i, na samym początku, ze stworzeniem polskiej nakładki na amerykański MySpace" - powiedział dla Internet Standard Jarek Szubrycht, Content Manager MySpace. - "Serwerownia oraz całe zaplecze techniczne znajduje się w USA. Można więc powiedzieć że już od dawna jesteśmy rentowni." - dodał.