MySpace generuje więcej ruchu niż MSN Search

Jak poinformowała firma badawcza Hitwise Google generuje 14,93% ruchu do serwisów amerykańskich sklepów internetowych. Yahoo! jest odpowiedzialne za 4,69% wizyt. Co ciekawe, na trzecim miejscu znalazł się serwis MySpace. Generując 2,53% ruchu zdetronizował MSN Search.

Trzecia najpopularniejsza wyszukiwarka w USA - MSN Search - wygenerowała tylko 2,33% ruchu na stronach w kategorii "Zakupy i ogłoszenia".

Sześć miesięcy temu, serwis MySpace był odpowiedzialny za 1,28% wizyt na witrynach zajmujących się sprzedażą detaliczną.

MySpace dynamicznie zyskuje na popularności. W ciągu ostatniego pół roku jego oglądalność zwiększyła się w USA o 67%.

- Wraz z rozwojem MySpace i innych tego typu serwisów, sprzedawcy online powinni spojrzeć szerzej niż tylko na wyszukiwarki i wziąć pod uwagę serwisy społecznościowe jako dodatkowe źródło ruchu - uważa Bill Tancer, manager ds. badań w firmie Hitwise.

Więcej: Hitwise (w języku angielskim)