MySpace startuje z nową stroną

Nowa witryna MySpace ma przywrócić świetność coraz mniej popularnemu serwisowi. Wraz ze zmianą layoutu, twórcy portalu nastawiają się na bardziej sprecyzowaną grupę docelową.

Od chwili, gdy Facebook zdominował rynek serwisów społecznościowych, MySpace ma poważne problemy z utrzymaniem użytkowników. Właściciele portalu wreszcie zareagowali na tą sytuację i postanowili wprowadzić duże zmiany w jego wyglądzie oraz strategii dotyczącej grupy docelowej.

Nowy MySpace skierowany jest przede wszystkim dla tzw. generacji Y, czyli osób z wyżu demograficznego lat 80-tych. Portal będzie jeszcze bardziej nastawiony na muzykę i rozrywkę i ma umożliwić łatwiejszą integrację osób o podobnych zainteresowaniach.

Uaktualniony wygląd witryny także będzie spersonalizowany. Użytkownik będzie mógł wybrać pomiędzy standardowym widokiem, siatką w stylu kolorowego magazynu lub tzw. "Play view" - stworzonym na wzór formatu wideo.

MySpace skupi się także na wspieraniu "Kuratorów", czyli aktywnych użytkowników o bardzo dużej wiedzy z danej tematyki. Otrzymają oni zestaw dodatkowych narzędzi, dzięki którym będą mogli lepiej nadzorować obszar, którym się opiekują.

Wśród ciekawych nowości związanych z nowym wyglądem strony MySpace wymienia się zakładki tematyczne, spersonalizowane wyświetlanie treści ważnych dla użytkownika oraz system osiągnięć (Badges), który będzie nagradzać użytkownika za określoną aktywność.

Nowy MySpace już jest wdrażany. Do końca roku pojawi się także odświeżona witryna w wersji na telefony oraz specjalne dedykowane aplikacje na systemy Apple iOS oraz Google Android.