Można przesyłać PIT-y drogą elektroniczną

Zgodnie z zapowiedziami wczoraj (1 kwietnia) w serwisie e-deklaracje.gov.pl udostępniono m.in. formularze PIT 36, 36L, 37 i 38 wraz ze stosownymi załącznikami. Dzięki temu możliwość rozliczenia podatku dochodowego w drodze elektronicznej ma każdy podatnik posiadający bezpieczny podpis cyfrowy.

Obecnie uzyskanie bezpiecznego podpisu elektronicznego na okres jednego roku wiążę się z wydatkiem rzędu 300 zł. Koszt odnowienia certyfikatu to od 100 do 200 zł. Aby rozliczyć podatek dochodowy konieczne konieczne jest również zgłoszenie takigo zamiaru w odpowiednim urzędzie skarbowym. Zgłoszenie musi być złożone w formie papierowej. Szczegółowe informacje dostępne są w serwisie e-deklaracje.gov.pl

Serwis e-Deklaracje uruchomiono 1 stycznia br. Do tej pory za jego pośrednictwem rozliczać mogły się podmioty, których roczne przychody netto przekraczały równowartość 5 mln euro. Zgodnie z ustalonym harmonogramem 1 kwietnia udostępniono 12 nowych formularzy, przede wszystkim dla osób fizycznych. Liczba elektronicznych deklaracji będzie dalej poszerzana. Na 1 lipca zaplanowano udostępnienie kolejnych 17 deklaracji. Sześć miesięcy później przybędzie kolejne 20 formularzy.

Więcej o podpisie elektronicznym w Polsce

ZUS: kwalifikowany e-podpis i nie ma zmiłuj

Kto potrzebuje bezpiecznego e-podpisu?

Elektroniczny podpis z komórki za pół roku

E-podpis kwalifikowany dla firm w 20 minut

E-przetargi bez podpisu elektronicznego

E-podpis w służbie zdrowia