Money.pl: 2,25 mln zł z prowizji, 3,77 mln zł z reklamy

Spółka wypracowała 6,34 mln zł przychodów - o 81% więcej niż w 2004 roku. Jednocześnie zysk EBITDA firmy wyniósł 1,2 mln zł i był o 75% wyższy niż w roku 2004. Zysk netto wyniósł 757 tys. zł zysku netto i był wyższy o 93% w stosunku do 2004 roku.

Główne źródło przychodów Money.pl to reklama online. W 2005 roku przychody ze sprzedaży reklam osiągnęły poziom 3,77 mln zł, z czego przychody gotówkowe (bez barterów) to 2,83 mln zł. W porównaniu z rokiem 2004 to o 97% więcej.

Drugim źródłem przychodów jest prowizja od sprzedaży produktów finansowych, która w 2005 roku wyniosła 2,25 mln zł. Największy dochód przyniosła sprzedaż kredytów hipotecznych. Za pośrednictwem portalu uruchomiono ich na kwotę 200 mln zł, czyli cztery razy więcej niż rok wcześniej.

Money.pl: 2,25 mln zł z prowizji, 3,77 mln zł z reklamy

Wrocławska spółka otworzyła przedstawicielstwo w Warszawie. W nowym biurze pracuje już sześć osób: dziennikarzy i przedstawicieli działu handlowego. Łączne zatrudnienie w Money.pl wzrosło z 25 osób w lutym 2005 do 40 osób na koniec lutego 2006. W 2006 roku spółka planuje zwiększyć je do 50 osób.

***

Wkrótce opublikujemy wywiad z Jerzym Warchałowskim, dyrektorem ds. sprzedaży online Money.pl, o internetowym rynku kredytów hipotecznych.