Mobilne treści coraz bardziej w cenie

W 2007 roku rynek treści dodanych do usług telefonii komórkowej będzie wart 78 mld USD. W zeszłym roku ten sektor wygenerował przychody o wartości 16,7 mld USD. Większość, bo 60% przychodów z tego tytułu przypadnie operatorom sieci GSM czy UMTS - wynika z raportu eMarktereta.

Bezprzewodowy internet ma niewątpliwą przewagę nad "stacjonarnym", którą stanowi liczba użytkowników. Posiadaczy telefonów komórkowych jest ok. miliarda. Z sieci za pośrednictwem stacjonarnego komputera korzysta 5 razy mniej użytkowników.

Trendy na rynku amerykańskim pokazują, że oraz więcej użytkowników telefonów komórkowych będzie korzystać z pozagłosowych usług mobilnych. W Ameryce w 2003 roku już 36% użytkowników komórek używało ich nie tylko do rozmów, ale korzystało również z innych bezprzewodowych usług przesyłania danych. W tym roku ta liczba ma wzrosnąć do około 55 mln osób - wskazuje raport Wireless Content spotlight, przygotowany przez eMarketera.

To znacząca zmiana, zważywszy na fakt, że do tej pory w porównaniu do Europejczyków i mieszkańców rozwiniętych technologicznie krajów azjatyckich - Japończyków i Koreańczyków, Amerykanie bardzo niechętnie korzystali z usług innych niż głosowe.

W przeciągu trzech lat rynek treści dodanych do tradycyjnych usług mobilnych znacznie wzrośnie: będzie wart 78 mln USD, szacuje eMarketer.