Mixer.pl od o2: "Potrójne życie" bez reklam, opłat i spamu

Firma o2.pl uruchomiła serwis społecznościowy, który zapewnia "potrójne życie" - a to za sprawą trzech profili w ramach jednego konta - jednego "zwyczajnego" i dwóch anonimowych. Serwis pozwala użytkownikom na zamieszczanie dowolnej ilości zdjęć, audio i wideo. I nie zawiera żadnych reklam ani płatnych kont.

-Zapowiada się na to, że nigdy nie włożymy reklam do profili. Nie wprowadzimy płatnych kont. To te dwa polskie fenomeny - opłaty i nadmiar reklam w profilach społecznościowych - sprawiły, że pojawiła się szansa dla Mixer.pl - wyjaśnia Michał Brański, członek zarządu o2.pl Sp. z o. o.

Twórcy Mixer.pl są zdania, że nadal istnieje spora grupa młodych osób, która nie znalazła dla siebie miejsca w serwisach takich jak Grono.net czy Fotka.pl. Do jakiego serwisu społecznościowego jest więc Mixerowi jest najbliżej? -MySpace, ale bez "grzechów założycielskich" - czyli staranniejsze, bardziej przemyślane wykonanie strony profilu - uważa Michał Brański.

Przedstawiciele o2.pl we wcześniejszych rozmowach z Internet Standard zwracali uwagę na to, że ich serwisy cieszą się dużą popularnością także ze względu na świetnie dobrane nazwy (np. Pudelek, Radar, LuxLux). -Mixer.pl ma nasuwać skojarzenia z zabawą własną tożsamością oraz z tym, że ekspresja "ja" jest w tym serwisie bogata i możliwa poprzez tekst, zdjęcia, wideo, pliki audio - tłumaczy ten wybór Brański.

Zabawy z własną tożsamością mogą też być możliwe dzięki trzem profilom należącym do jednego użytkownika - jeden jest "prawdziwy" a dwa - anonimowe. -Są okazje w życiu, kiedy chcemy się skryć za zasłoną anonimowości. Te okazje to wyrażanie niepopularnych opinii, flirt i randkowanie - wyjaśnia pomysł wprowadzenia trzech profili Brański. -Chcemy łączyć ideę horyzontalnego serwisu społecznościowego z mechanizmami randkowymi, niedługo dodając także funkcjonalność grup - dodaje. Zdaniem Michała Brańskiego, głównym atutem serwisu ma być brak reklam w profilu, brak płatnych kont oraz... estetyka. Dodatkową zachętą dla użytkowników - nieograniczona ilość miejsca na zdjęcia, wideo oraz audio.

Zdaniem twórców to najważniejsze atuty nowego serwisu

Zdaniem twórców to najważniejsze atuty nowego serwisu

Na razie nie ma założeń co do tegorocznej oglądalności serwisu. -Mamy świadomość tego, że wchodzimy na rynek, który zdaniem wielu jest już podzielony. Różnimy się w ocenie tego - naszym zdaniem są pewne grupy, które nie są zaspokajane. Mamy też narzędzia budowania "pozytywnego hałasu" wokół serwisu - inne niż reklama - zapowiada Brański.

http://www.mixer.pl