Miodowy miesiąc AOL TW

Koncern poczynił oszczędności rzędu 600 mln USD i podwyższył prognozy wzrostu przychodów w 2001 r. do 12-15%.

Oszczędności dokonano przede wszystkim dzięki redukcji zatrudnienia. AOL TW po zatwierdzeniu fuzji zwolnił 2,4 tys. pracowników; niewykluczona jest kolejna redukcja o kilkaset osób. Dyrektor finansowy Michael Kelly powiedział, że firma spodziewa się wzrostu przychodów w br. o 12-15%, a więc nieco więcej niż zapowiadała kilkanaście dni temu, ogłaszając wyniki za 2000 r.

AOL TW zakłada także większy niż pierwotnie wzrost przychodu ze sprzedaży powierzchni reklamowej i handlu elektronicznego, chociaż analitycy ostrzegają o kurczeniu się rynku reklamowego w USA. Stopa wzrostu wartości sprzedaży reklam ma wynieść 18-22% w 2001 r. Na korzystną korektę prognoz wpływ miał wzrost poziomu "ruchu" na witrynach należących uprzednio do Time Warner. Średnio odwiedzalność zwiększyła się dwukrotnie, a rekord wyniósł 300%. Internauci spędzają średnio 70 min dziennie na witrynach koncernu, co stanowi najlepszy wynik w historii obu firm. Analitycy AOL TW obliczają ilość odsłon na wszystkich witrynach na 2,5 mld miesięcznie.

Jednak opłaty subskrypcyjne różnych usług świadczonych przez koncern, będą stanowić w 2001 r. najważniejszy punkt w bilansie AOL TW, który ma 130 mln abonentów. Zdaniem Michaela Kelly'ego szczególnie atrakcyjny jest rynek lokalnych firm dostarczających telewizję kablową. W tym roku osiągnie wartość 80 mld USD i będzie dynamicznie rósł.