Miliony na handel elektroniczny

Agora i ComputerLand założyły Centrum Handlu Internetowego. Początkowo wspólnicy zainwestują w niego 6 mln złotych a w przyszłym roku kolejne 9 mln.

Centrum Handlu Internetowego zacznie działać w styczniu przyszłego roku. Jego działalność będzie polegała na prowadzeniu pasażu handlowego w Sieci, w tym zakładanie i hosting sklepów internetowych i stron WWW. Wśród usług firmy będzie też prowadzenie call-center oraz dostarczanie rozwiązań logistycznych i finansowo-księgowych. Oferta CHI będzie skierowana przede wszystkim do małych i średnich firm handlowych. Założyciele zapowiadają, że działalność CHI ma zapewnić klientom łatwy (i niedrogi) dostęp do kupujących w Internecie.

Agora i ComputerLand zainwestowały w CHI po 3 mln złotych, obejmując w nim po 50 procent udziałów. Przewidziane jest podwyższenie kapitału spółki do 15 mln zł w ciągu pierwszego roku jej działalności.

Założenie CHI jest jednym z podstawowych elementów strategii internetowej udziałowców. Pasaż ma być jednym z istotnych przedsięwzięć związanych z uruchomieniem przez Agorę własnego portalu – spółka zapowiedziała, że nastąpi to do końca roku. „W grudniu ruszy portal Agory, obejmujący liczne serwisy tematyczne i lokalne. Pasaż jest idealnym uzupełnieniem naszej strategii inwestowania w e-commerce” – powiedziała Wanda Rapaczyńska, prezes Agory. Ta największa polska spółka medialna (wydawca Gazety Wyborczej i właściciel lokalnych rozgłośni radiowych) będzie odpowiedzialna za sprzedaż produktów CHI. ComputerLand będzie zajmował się informatyczną stroną przedsięwzięcia – projektując i wdrażając oprogramowanie oraz świadcząc usługi web-hostingu w ramach centrum przetwarzania danych. Dla Tomasza Sielickiego, prezesa ComuterLandu, powołanie nowej spółki jest kolejnym elementem strategii działania w Internecie po założeniu eCard, które zajmuje się rozliczaniem i autoryzacją elektronicznych transakcji.