Mikroblogi odwiedza mniej niż milion Polaków

Już ponad 765 tys. polskich internautów korzysta z serwisów mikroblogingowych - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius za lipiec 2009

Największym obecnie serwisem mikroblogowym w Polsce jest blip.pl, należący do Grupy GG Network - 2,37 proc. zasięgu (wg Megapanel PBI Gemius, lipiec). Drugie miejsce należy do Twitter.com. Najpopularniejszy na świecie serwis mikroblogingowy w Polsce cieszy się zasięgiem na poziomie 1,90 proc.

Na trzecim miejscu, ale ze sporo mniejszym zasięgiem znajduje się stworzony przez Netguru Flaker.pl (0,46 proc.). Z kolei na czwartym miejscu jest Spinacz.pl, należący do właściciela Fotka.pl.

Użytkownik mikrobloga heavy userem

Jak wynika z badań firmy Gemius, które jednak z mikroblog przyjmują także serwis Pinger.pl (który trudno do tej kategorii zakwalifikować) tego typu serwisy odwiedzane są głównie przez mężczyzn. Potwierdza to zarówno struktura użytkowników (53,59 proc. mężczyźni, 46,41 proc. kobiety), jak i affinity index (107,27 dla mężczyzn, 92,74 dla kobiet). Co ciekawe, panie spędzają prawie dwa razy więcej czasu na tego typu serwisach niż panowie - 24 minuty i 35 sekund. Oczywiście tego typu serwisy odwiedzane są raczej przez osoby młode.

Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, iż serwisy mikroblogingowe zdominowane są przez tzw. "heavy userów" internetu. W czerwcu 2009 roku aż 84,65 proc. użytkowników badanych stron korzystało z sieci codziennie lub prawie codziennie, podczas gdy w całej populacji internautów odsetek ten był niższy

i wyniósł 71,83 proc.