Microsoft wzmacnia dział online

Nowym szefem działu Online Business Group został Steve Berkowitz, poprzednio prezes Ask.com. Zmiana może oznaczać, że dotychczasowe internetowe działania poprzednika nie były dla koncernu satysfakcjonujące. Microsoft nadal zostaje w tyle za Yahoo i Google.

Berkowitz zastąpił Davida Cole'a. Internetowy serwis Microsoftu - MSN od czasu swojego powstania nie notował spektakularnych sukcesów. Kolejnym internetowym przedsięwzięciem MS jest usługa pod nazwą Windows Live - personalizowany serwis www m.in. z wyszukiwarką, wiadomościami, pocztą elektroniczną, komunikatorem IM i VoiP. Docelowo koncern planuje udostępnić także swoje aplikacje m.in. z rodziny Office droga internetową czerpiąc zyski z emitowanych reklam. Wydatki na promocje w internecie za Oceanem rosną dynamicznie. W 2005 roku do internetu trafiło około 5% wydatków na reklamę, czyli 12,5 mld USD. Więcej: Amerykański balon reklamowy większy o 30% .

Zanim Berkowitz został szefem Ask.com był dyrektorem operacyjnym IDG Books. Ask.com zostało sprzedane w ubiegłym roku firmie InterActiveCorp (IAC) za 1,85 mld USD.