Microsoft sprzedał Razorfish

Za 530 mln USD, w akcjach i gotówce, Microsoft sprzedał agencję Razorfish francuskiej grupie medialnej Publicis.

Nie za 700 mln USD, jak spekulowano w ciągu minionych kilku tygodni, ale za 530 mln USD Microsoft sprzedał agencję reklamową Razorfish.

Agencja Razorfish znalazła się w rękach Microsoft w roku 2007, kiedy firma z Redmond nabyła aQuantive - spółkę matkę za 6 mld USD. Wówczas wartość Razorfish (wtedy Avenue A/Razorfish) wyceniono na ok. 2 mld USD. Rok temu mówiono już jednak o 800 mln USD, a miesiąc temu oczekiwano, że Microsoft z transakcji uzyskać może maksymalnie 700 mln USD.

Agencja Razorfish w 2007 r. wzmocniła dział reklamowy Microsoft uzupełniając dwa pozostałe podmioty: Atlas oraz Drive Performance Media Advertising. Firmie Microsft zależało jednak przede wszystkim na posiadaniu spółki aQuantive, dzięki czemu możliwe było nawiązanie walki w obszarze reklamy z Google, w rękach którego znalazła się sieć Doubleclick. Kwestią czasu pozostawała więc sprzedaż Razorfish, którą oprócz Publicis interesowały się także Omnicom oraz WPP.

Agencja Razorfish z siedzibą w Seatle zatrudniała w biurach na całym świecie ponad 2 tysiące pracowników. Wśród klientów Razorfish znaleźli się m.in. Ford, Coca-Cola, Best Buy, i McDonald's. W ostatnim czasie Razorfish odpowiedzialna była za kampanię promocyjną nowej wyszukiwarki ze stajni Microsoft - Bing.

Nabywcą Razorfish została francuska grupa medialna Publicis, która za agencję wyłożyła 530 mln USD, w akcjach i gotówce.

Źródło: http://www.bloomberg.com