Microsoft przeznaczy 100 milionów dolarów na reklamę wyszukiwarki

Gigant z Redmond planuje gruntownie odświeżyć swoją wyszukiwarkę internetową. Firma poinformowała jakiś czas temu o pracach nad poprawą jej funkcjonalności. Teraz Microsoft chce wydać 100 milionów dolarów na polepszenie wizerunku LiveSearch.

Microsoft planuje znacząco poprawić swoją pozycję na rynku wyszukiwarek internetowych. W niedawnym wywiadzie dla PaidContent.org Mike Nicholas, obecny szef LiveSearch, stwierdził że przeciętny użytkownik komputera nie powinien już zauważać żadnych różnic w wynikach wyszukiwania generowanych przez jego produkt i konkurencję typu Google czy Yahoo!. Dodatkowo Microsoft oznajmił niedawno, iż w wakacje nastąpi aktualizacja LiveSearch, która przynieść ma nowe funkcje oraz, prawdopodobnie, zmianę nazwy na Kumo.

Teraz Microsoft rozpoczął kolejny etap prac mający na celu wzmocnienie pozycji firmy na rynku wyszukiwarek. Gigant z Redmond zamierza przeznaczyć 100 milionów dolarów na poprawę wizerunku LiveSearch. Zadaniem tym zajmie się firma JWT. Przygotuje ona zakrojoną na szeroką skalę kampanię reklamową, która obejmie zarówno internet, jak i telewizję, radio oraz prasę. Wszystko ma być oczywiście zgrane z letnią aktualizacją LiveSearch.

AdAge twierdzi, że nowa wyszukiwarka, Kumo, nie ma być reklamowana jako bezpośredni rywal Google. Zamiast tego JWT ma się skupić na zaprezentowaniu jej jako alternatywy, która będzie znajdować mniej, ale za to bardziej związanych z tematem haseł.