Microsoft płaci firmom za korzystanie z wyszukiwarki Live

Aby podreperować swoją wątłą pozycję na rynku wyszukiwarek, Microsoft oferuje klientom korporacyjnym szkolenia, sprzęt i inne korzyści w zamian za przekonanie swoich pracowników do wykorzystania wyszukiwarki internetowej Windows Live.

Microsoft oferuje wybranym korporacyjnym partnerom pilotażowej wersji programu "kredyty", jeśli pracownicy będą korzystać z wyszukiwarki dostarczenej przez Giganta z Redmond.

Microsoft chce by jego najbliżsi klienci korzystali z wyszukiwarki Live, ale to ryzykowna strategia, ocenia analityk Greg Sterling z firmy Sterling Market Intelligence. -Ostatecznie i tak powinieneś konkurować na poziomie produktowym. Produkt musi bronić się sam.- mówi Sterling. -Jestem bardzo sceptyczny co do długoterminowych szans na powodzenie tego pomysłu. Sterling obawia się, że pracownicy mogą być wręcz zmuszani do korzystania z rozwiązań Microsoftu.

Live Search jest dobrą wyszukiwarką, ale program opłacania pracowników firm to dowód frustracji i niepewności o jutro. Microsoft chce wykorzystać swoje bogactwo, by poprawić pozycję na rynku wyszukiwarek, to tak jakby firma niewiele się nauczyła przez ostatnie lata, tłumaczy Sterling.

Kilka dni temu Microsoft podpisał umowę z producentem komputerów firmą Lenovo na instalowane usług serii Windows Live (m.in. toolbar) i ustawienia domyślnej wyszukiwarki na Windows Live Search. Microsoft chce nawiązać podobną współpracę z kolejnymi firmami.

Microsoft sukcesywnie traci rynek wyszukiwania, na rzecz konkurencji w postaci Google i Yahoo. Więcej na ten temat: Analitycy: Microsoft słabo w internecie