Microsoft wprowadza Xbox Live do Polski

Usługa będzie dostępna dla polskich użytkowników konsoli Xbox jesienią 2010 r. O tym czego mogą spodziewać się polscy klienci rozmawiamy z Jackiem Murawskim, prezesem polskiego oddziału Microsoft.

Live to usługa sieciowa umożliwiająca rozgrywkę z innymi graczami, pobieranie wersji demonstracyjnych oraz zakup pełnych wersji gier prosto i instalowanie ich na dysku twardym konsoli. Do skorzystania z tych możliwości konieczne jest założenie konta, które pozwala na zbieranie osiągnięć i tworzenie listy znajomych.

Do rejestracji profilu niezbędne jest podanie kodu pocztowego z krajów, w których usługa jest dostępna. W ten sposób postępowało wielu graczy z Polski. Na potrzeby konta bez operacji finansowych wystarczało to w zupełności, jednak do zakupów potrzebna byłaby karta płatnicza i powiązany z nią adres w odpowiednim kraju. Między innymi z tego powodu, duża popularnością cieszą się także "karty-zdrapki" ze specjalnymi punktami do wymiany w wirtualnym sklepie.

Polscy gracze, skazani na tego typu operacje, czuli się przez korporację niedowartościowani. Sam Steve Ballmer podczas wizyty w Polsce w roku 2009 na spotkaniu z młodymi programistami przyznał, że sprzedaż konsoli bez zlokalizowanej usługi Live jest "not too smart". Brak sieciowej usługi przez długie miesiące Microsoft tłumaczył koniecznością budowy m.in. platformy do billingu.

W końcu podczas czerwcowych targów E3, poświęconych cyfrowej rozrywce, producent ogłosił, że Live pojawi się w Polsce oraz w Brazylii, Chile, Czechach, Grecji, Kolumbii, Republice Południowej Afryki i na Węgrzech. Oprócz wprowadzenia Live, na polskim rynku w lipcu pojawi się nowy model konsoli Xbox. Najważniejsze zmiany to większy dysk oraz zintegrowana karta Wi-Fi. Ponadto polscy gracze będą mogli nabyć Kinect (wcześniej pod nazwą Natal) - system umożliwiający sterowanie grami i domowymi multimediami z pomocą gestów i głosu.