Microsoft używa Binga do promocji IE 8
- IDG News Service,
- 03.09.2010, godz. 14:33
Microsoft rozpoczął w czwartek dodawanie reklamy IE 8 na stronie głównej swojej wyszukiwarki Bing. Firma naśladuje w tym Google, które od dawna reklamuje swojego Chrome'a na stronie głównej wyszukiwarki. To szczególnie ważne posunięcie przed 15 września, gdy na rynek wejdzie pierwsza beta IE 9.
Wraz z uruchomieniem Binga, Microsoft wprowadził do wyszukiwarek pomysł wyświetlania nowej fotografii każdego dnia, choć ogólnie podąża śladem Google w kierunku jak najmniej zagęszczonej strony głównej. Strona Binga zawiera tylko pasek wyszukiwania i kilka linków na górze strony.
Teraz na stronie jest też mały link w prawym rogu zdjęcia, który mówi: Szybki. Prosty. Wybierz Internet Explorer 8. Link prowadzi do strony, która prezentuje IE8 jako najlepiej dostosowaną przeglądarkę dla Binga i MSN, i pozwala internautom na ściągnięcie programu.
W środę Microsoft podał w poście na blogu, że planuje nadal zachęcać internautów do przechodzenia z IE6 na IE8. Internet Explorer 6 jest często stosowaną przeglądarką wypuszczona w roku 2001. Ma słabe zabezpieczenia i jest niekompatybilna z niektórymi ze standardów sieciowych.
Przez ostatnie kilka miesięcy słyszeliście, jak mówiliśmy o niektórych sposobach, jakimi pomagamy klientom pozbyć się IE6 i zastąpić go IE8 lub IE9, która w wersji beta pojawi się już 15 września - powiedział Ryan Gavin, starszy kierownik pionu biznesu i marketingu IE w firmie Microsoft.
To kolejna część kampanii reklamowej Internet Explorera przed 15 września, gdy Microsoft ma zamiar przedstawić pierwszą wersję beta najnowszej przeglądarki.