Microsoft używa Binga do promocji IE 8

Microsoft rozpoczął w czwartek dodawanie reklamy IE 8 na stronie głównej swojej wyszukiwarki Bing. Firma naśladuje w tym Google, które od dawna reklamuje swojego Chrome'a na stronie głównej wyszukiwarki. To szczególnie ważne posunięcie przed 15 września, gdy na rynek wejdzie pierwsza beta IE 9.

Dodatek widzą użytkownicy innych przeglądarek, takich jak Mozilla Firefox czy starsze wersje Internet Explorera. Niektórzy użytkownicy Apple Safari zgłosili nam, że na ich ekranach reklama się nie wyświetla.

Wraz z uruchomieniem Binga, Microsoft wprowadził do wyszukiwarek pomysł wyświetlania nowej fotografii każdego dnia, choć ogólnie podąża śladem Google w kierunku jak najmniej zagęszczonej strony głównej. Strona Binga zawiera tylko pasek wyszukiwania i kilka linków na górze strony.

Teraz na stronie jest też mały link w prawym rogu zdjęcia, który mówi: Szybki. Prosty. Wybierz Internet Explorer 8. Link prowadzi do strony, która prezentuje IE8 jako najlepiej dostosowaną przeglądarkę dla Binga i MSN, i pozwala internautom na ściągnięcie programu.

W środę Microsoft podał w poście na blogu, że planuje nadal zachęcać internautów do przechodzenia z IE6 na IE8. Internet Explorer 6 jest często stosowaną przeglądarką wypuszczona w roku 2001. Ma słabe zabezpieczenia i jest niekompatybilna z niektórymi ze standardów sieciowych.

Przez ostatnie kilka miesięcy słyszeliście, jak mówiliśmy o niektórych sposobach, jakimi pomagamy klientom pozbyć się IE6 i zastąpić go IE8 lub IE9, która w wersji beta pojawi się już 15 września - powiedział Ryan Gavin, starszy kierownik pionu biznesu i marketingu IE w firmie Microsoft.

To kolejna część kampanii reklamowej Internet Explorera przed 15 września, gdy Microsoft ma zamiar przedstawić pierwszą wersję beta najnowszej przeglądarki.