Microsoft uśmierci pop-upy?

Ostatnie zapewnienia Microsoftu, że w przeglądarce Internet Explorer pojawi się opcja blokowania reklam typu pop-up wstrząsnęła środowiskiem reklamodawców i wydawców treści. Jeżeli taka funkcja będzie ustawiona jako domyślna, to najprawdopodobniej pożegnamy się już z taką formą marketingową.

Nowa funkcja ma pojawić się w Service Packu 2, który będzie można pobrać w pierwszej połowie następnego roku. Przedstawiciele Microsoftu zaznaczyli, że firma nie zamierza wycofać się z dodatnia takiej opcji do przeglądarki internetowej, pomimo sprzeciwów ze strony osób zajmujących się e-reklamą. Do tej pory nie ustalono jednak najważniejszej sprawy: czy funkcja blokowania pop-upów zostanie ustawiona jako domyślna.

Jeżeli tak się stanie, to z pewnością życie tej formy reklamy będzie co najmniej zagrożone. Jeden z analityków Jupiter Research powiedział dla Internet Advertising Report, że w takim przypadku pop-upy szybko znikną z rynku reklamy internetowej.

Co prawda, internauci już teraz mają dostęp do wielu programów, które uniemożliwiają wyświetlanie reklam tego typu. Nie mniej jednak wciąż niewielka liczba osób z nich korzysta.

"W naszej ocenie nie będzie to miało żadnego wpływu na polski rynek reklamy internetowej" - skomentował Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy Onet.pl -"Już w chwili obecnej pop-upy stanowią najwyżej kilka procent przychodów (ok. 3%), a w chwili gdy przestaną być dostępne po prostu zastąpią je inne, nowe formy reklamy np. top layery."

Podobnego zdania jest Michał Brański, szef o2.pl. "Możliwość blokowania pop-upów nie wpłynie na "pierwszy obieg" reklamy internetowej, czyli zlecenia z agencji, domów mediowych, etc" - powiedział dla Internet Standard - "Już w tej chwili preferują one brandmarki (wykorzystujące technologię Flash), formę reklamową mogącą imitować działanie pop-upu, lecz dającą kreacji większe pole do popisu."

Jak wynika z raportu opracowanego przez firmę Nielsen//NetRatings, udział reklamy typu pop-up w ogólnym rynku reklamowym w trzecim kwartale jest ponad dwukrotnie większy niż w analogicznym okresie w 2002 roku. W minionych trzech miesiącach taka reklama stanowiła 7,4% wszystkich form marketingu internetowego, podczas gdy w ubiegłym roku jedynie 3%.

Zobacz również: http://www.internetstandard.pl/news/61129.html