Microsoft rozdaje e-książki
- Anna Meller,
- 04.07.2003, godz. 08:49
Microsoft uznał, że dobrą reklamą programu Reader będzie zaoferowanie jego potencjalnym użytkownikom możliwości darmowego pobrania bestsellerów w formie elektronicznej. Promocja ma trwać 5 miesięcy i przyczynić się do odebrania sporej części rynku firmie Adobe.
W przeszłości Microsoft stosował już podobne praktyki, żeby rozpowszechnić użycie Readera. Po raz pierwszy jednak promocja organizowana jest na taką skalę.
"Chcemy rozpowszechnić ideę elektronicznych książek i jednocześnie zareklamować nasz produkt" – mówi A. Guren, szef działu Elektronicznych Publikacji firmy Microsoft. Udostępnione zostaną m.in. książki: "A Short History of Nearly Everything" Billa Brysona, "The Joy Luck Club" Amy Tan oraz "Fear Itself" Waltera Mosley'a (w sumie pobrać będzie można 60 pozycji).
Reader Microsoftu pojawił się rynku w sierpniu 2000 r. i do tej pory pobrany został 6 mln razy. Wersja 2.0 programu powstała rok temu, wtedy też dołączono do niej katalog online z tytułami elektronicznych książek dostępnych dla tego produktu.
Więcej informacji:
http://www.microsoft.com/reader