Microsoft rozdaje e-książki

Microsoft uznał, że dobrą reklamą programu Reader będzie zaoferowanie jego potencjalnym użytkownikom możliwości darmowego pobrania bestsellerów w formie elektronicznej. Promocja ma trwać 5 miesięcy i przyczynić się do odebrania sporej części rynku firmie Adobe.

W przeszłości Microsoft stosował już podobne praktyki, żeby rozpowszechnić użycie Readera. Po raz pierwszy jednak promocja organizowana jest na taką skalę.

"Chcemy rozpowszechnić ideę elektronicznych książek i jednocześnie zareklamować nasz produkt" – mówi A. Guren, szef działu Elektronicznych Publikacji firmy Microsoft. Udostępnione zostaną m.in. książki: "A Short History of Nearly Everything" Billa Brysona, "The Joy Luck Club" Amy Tan oraz "Fear Itself" Waltera Mosley'a (w sumie pobrać będzie można 60 pozycji).

Reader Microsoftu pojawił się rynku w sierpniu 2000 r. i do tej pory pobrany został 6 mln razy. Wersja 2.0 programu powstała rok temu, wtedy też dołączono do niej katalog online z tytułami elektronicznych książek dostępnych dla tego produktu.

Więcej informacji:

http://www.microsoft.com/reader