Microsoft partnerem reklamowym Digg.com

Microsoft zostanie dostawcą reklam graficznych i kontekstowych serwisu społecznościowego Digg.com.

Firmy podpisały umowę na trzy lata. Microsoft zobowiązał się do wdrażania nowych kampanii, które wykorzystają specyfikę serwisu Digg.com oraz do współpracy z Federated Media, dotychczasowym partnerem reklamowym Digga'a.

Kevin Rose, jeden z założycieli Digg.com napisał na blogu serwisu, że firmie zależy by serwis był jak najbardziej przyjazny dla użytkownika, dlatego nie należy się spodziewać reklam zakłócających odbiór treści.

Microsoft stara się ze wszystkich sił wzmocnić swoją pozycję na rynku reklamy online, przegrywając zarówno z Google jak i z Yahoo. To druga umowa partnerska, którą Gigant z Redmond podpisał w ostatnim czasie. Niewiele ponad tydzień temu firma ogłosiła, że użytkownicy usługi adManager pakietu Office Live (online'owego zestawu aplikacji biurowych) będą mogli skorzystać z oferty reklamowej Ask.com Sponsored Listings. Microsoft jest także dostawcą reklam do serwisu społecznościowego Facebook.com.

Umowy partnerskie to nie jedyny element nowej strategii reklamowej Microsoft. Niebawem zostanie sfinalizowana transakcja przejęcia za 6 mld USD firmy aQuantive Inc.

Digg.com to społecznościowy serwis newsowy, w którym użytkownicy decydują, które wiadomości są ważne. Według wewnętrznych statystyk podawanych przez właścicieli, witrynę odwiedza 17 mln osób miesięcznie.