Microsoft myślał długo

Joanne Bradford, szefowa działu sprzedaży reklam online w Microsoft przyznała, że od momentu przyjęcia do pacy w 2001 roku przez kilka pierwszych lat nie wiedziała, czy jej dział zostanie zachowany. Jej działanie ograniczało się w zasadzie do obserwacji, jak Google i Yahoo zawłaszczają wart miliardy dolarów rynek reklamy internetowej.

W Stanach Zjednoczonych na reklamę internetową wydano w 2005 roku około 15 mld USD. Według Forrester Research w 2009 roku suma ta wzrośnie do 26 mld USD. Zdecydowana większość nakładów na reklamę podzielona jest między dwóch graczy: Google i Yahoo, ze wskazaniem na pierwszego.

MSN Internet przyniósł Microsoftowi 1,4 mld USD w ubiegłym roku. W tym czasie Google zarobił 6 mld USD, zaś Yahoo 4,6 mld USD na sprzedaży reklam online.

Jak przyznała Joanne Bradford, cytowana przez serwis Bizreport.com, sukcesy tych firm dowiodły, że w ten biznes warto inwestować. Przez kilka pierwszych lat kadra zarządzająca Microsoftu nie była do tego przekonana. Obecnie trwają pracę nad udoskonaleniem wyszukiwarki Microsoftu, która w nowej postaci według zapowiedzi firmy ma być zaprezentowana w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. W zamierzeniu twórców ma prześcignąć w precyzji wyników narzędzie stworzone przez Google.

Koncern testuje obecnie adCenter czyli platformę do emisji reklam, która umożliwi dotarcie do precyzyjnie zdefiniowanej grupy odbiorców, na podstawie danych zgromadzonych przy zakładaniu przez użytkowników kont e-mail czy kont w komunikatorze (odpowiednio 230 mln i 205 mln osób).

O udziałach trzech głównych graczy na rynku wyszukiwarek przeczytają Państwo w wiadomości "Ranking wyszukiwarek - po roku" oraz "Konkurencyjne rankingi wyszukiwarek".