Michał Kaczorowski, Wakacje.pl: penetracja internetu musi się zwiększyć

Coraz powszechniejszy dostęp do internetu sprawia, że rynek internetowy ma się coraz lepiej. Obserwujemy też większe zaufanie do transakcji on-line - mówi Michał Kaczorowski, prezes spółki Wakacje.pl.

Reklama internetowa w Polsce stanowi obecnie około 0,8% wszystkich reklam w kraju i specjaliści przewidują ostrożny wzrost przychodów na poziomie 30%. Tradycyjne formy e-reklamy (m.in. banery) zostały wzbogacone przez płatne linki oferowane przez wyszukiwarki. Możliwości targetownia reklamy internetowej przewyższają wszystkie inne media, ale skok ilościowy będzie możliwy dopiero przy stopniu penetracji internetu w Polsce na poziomie krajów zachodnich.

Coraz większy dostęp do internetu sprawia, że rynek internetowy ma się coraz lepiej. Obserwujemy też większe zaufanie do transakcji on-line. Najlepszym tego przykładem jest wzrost oglądalności stron naszego portalu. W miesiącu czerwcu w porównaniu z ubiegłym rokiem ilość odwiedzin wzrosła o 60 %. (czerwiec 2003 - 3 322 800, czerwiec 2004 - 5 546 801). W tegorocznym sezonie portal przewiduje rekordowe obroty w lipcu i sierpniu znacznie przewyższające najbardziej optymistyczne założenia z początku roku. Konsekwentne realizowanie polityki finansowej firmy ma na celu zamknięcie roku 2004 z trzykrotnie większym zyskiem.