Megapanel, październik 2009 r. - serwisy tematyczne

BIZNES, FINANSE, PRAWO

W pierwszej dziesiątce bez zmian, za to w środku tabeli Media2.pl wskakują na 13. miejsce i prześcigają Wirtualnemedia.pl, które w październiku straciły blisko 1/5 swych użytkowników. Awans Grupy PTWP (w jej portfelu m.in: wnp.pl, portalspozywczy.pl i rynekzdrowia.pl) z 15. na 12. pozycję.

MAPY I LOKALIZATORY

Google odzyskuje część utraconych we wrześniu użytkowników i zwiększa przewagę nad odwiedzanym przez 4,5 mln internautów Zumi. Awans lokalizatora Wirtualnej Polski docelu.pl z 8. na 6. miejsce.

EROTYKA

Zmniejsza się różnica dzieląca lidera kategorii redtube.com od zajmującego drugie miejsce serwisu livejasmin.com, który w październiku przyciągnął ponad 200 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej. Do top 20 w kategorii "Erotyka" powraca na miejscu 15. Grupa o2.pl (491 tys. real users).

PRACA

Już ponad 2 mln internautów szuka pracy za pośrednictwem serwisów rekrutacyjnych Grupy Gazeta.pl - lidera zestawienia. Przejęcie całości udziałów w Gratce sprawia, że w tabeli na 8. miejscu figuruje obecnie Grupa Polskapresse (650 tys. real users).

BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI

Z 6. na 5. lokatę przesuwa się Grupa NNV-nieruchomosci-online.pl (510 tys. real users) spychając oczko niżej budowlane serwisy Wirtualnej Polski. O 2 miejsca awansują Meble.pl (8. lokata) oraz skyscrapercity.com (13. pozycja).

MOTORYZACJA

Blisko 100 tys. nowych fanów motoryzacji dało serwisom Wirtualnej Polski awans na 3. miejsce kosztem Grupy Interia (1,56 mln real users). Cztery oczka wyżej pną się serwisy motoryzacyjne Grupy o2 - 555 tys. użytkowników pozwala wskoczyć im do pierwszej dziesiątki.