Media-Saturn przejmuje sklep internetowy redcoon

Właściciel Media Markt i Saturna zdecydował się na sprzedaż w internecie. Poza własnym sklepem Web Shop, przejmuje również redcoon - bardzo popularny w sieci sklep z elektroniką.

Media-Saturn przejmuje sklep internetowy redcoon

Polski redcoon zajmuje 3. pozycję wśrod sklepów internetowych w kategorii "Foto, RTV, AGD" wg rankingu Internet Standard "e-commerce 2010".

Polecamy:

Zobacz też:

Media-Saturn kupuje redcoon, by rozwijać swoją strategię w zakresie e-handlu. Grupa chce w najbliższych latach zdobyć pozycję lidera na rynku sprzedaży elektroniki w internecie.

Redcoon będzie niezależną filią grupy Media-Saturn, a prezesem firmy pozostanie Reiner Henkel. Sklep stanie się więc wspólnikiem, ale wciąż będzie konkurentem dla Media Markt i Saturna.

Heckel twierdzi, że strategia sklepu i cen nie ulegnie zmianie. W podobnym tonie wypowiada się wiceprezes Media-Saturn ds. przejęć i akwizycji, dr Rolf Hagemann: - Redcoon ze swoją strategią rynkową został bardzo dobrze przyjęty przez klientów. W zakresie strategii zarządzania i strategii cenowej nic się dla klientów nie zmieni.

Zakup sklepu redcoon będzie możliwy dopiero po zatwierdzeniu transakcji przez urząd antymonopolowy w Niemczech. Na razie nie ujawniono kwoty, na jaką opiewa transakcja.

Redcoon działa w 10 krajach europejskich (w tym od 2008 r. w Polsce), oferując około 24 000 produktów w kategoriach: AGD, RTV, komputery, sprzęt fotograficzny, książki, elektronarzędzia, sprzęt ogrodowy, sport i rekreacja, instrumenty muzyczne i akcesoria.

Firma w roku finansowym 2009/2010 osiągnęła obrót 354 mln euro, a prognozy na 2010/2011 to nawet 402 miliony euro. Redcoon zatrudnia obecnie 485 pracowników, w tym około 70 osób w Polsce.

Umowa pomiędzy grupą Media-Saturn i sklepem redcoon została podpisana 30 marca w Aschaffenburgu (Niemcy). Warto wspomnieć, że w połowie zeszłego roku redcoon zapowiedział, że zamierza kupić polską księgarnię internetową, Merlin.pl (o ile nie zrobi tego Empik).