Media Metrix dla comScore

ComScore przejął za 1,5 mln USD od Jupiter Media Metrix część zajmującą się badaniem ruchu w Internecie – Media Metrix Audience Internet Measurment. Transakcja dotyczy północnoamerykańskiej części Media Metrix. O sprzedaży przez Jupitera części badawczej mówiono już wcześniej, jednak obserwatorzy upatrywali kupca w Net Ratings.

Jednocześnie comScore poinformował o wyodrębnieniu w strukturze firmy działu Media Metrix, który zajmie się sprzedażą produktów pomiaru aktywności internautów, w tym Media Metrix, AiM oraz netScore. Szefem nowego działu został Peter Daboll, dotychczas prezes comScore Networks Media Solutions, który zostanie włączony w skład działu Media Metrix.

W gotówkowej transakcji comScore zapłacił 1,5 mln USD. Równocześnie comScore poinformował wczoraj o podwyższeniu kapitału spółki w drodze emisji akcji o wartości 20 mln USD. Kapitalizacja spółki wynosi obecnie 76 mln USD. Środki z emisji posłużą m.in. do przejęcia i integracji Media Metrix w ramy comScore. Jak powiedział prezes comScore, zakresy działania obu firm uzupełniają się – Media Metrix tworzy pomiar auditorium mediów elektronicznych i usług przez nie świadczonych, ComScore skupia się natomiast na pomiarze zakupów i transakcji online poprzez duży panel użytkowników z całego świata.

ComScore utrzyma m.in. działalność amerykańskiego panelu użytkowników domowych Media Metrix poprzez model zbierania próbki Random Digit Dial (RDD). Oferta badawcza oferuje więc teraz klientom badania internautów z próbki użytkowników domowych (RDD), próbki użytkowników w pracy, użytkowników na uczelni, próbki globalnej obejmującej internautów z 200 krajów, pomiar korzystających z usług dostępowych AOL, pomiar indeksu siły nabywczej (BPI). ComScore posiada panel obejmujący 1,5 mln internautów w 200 krajach świata. Do końca roku firm aplanuje być rentowna.

Pod koniec maja New Yorks Times poinformował, że Jupiter planuje sprzedać Media Metrix Internet oraz Jupiter Research. Nabywca miał być jednak konkurencyjny NetRatings należący do holenderskiego VNU, który wcześniej już odkupił od JMM patenty i kontrakty międzynarodowe o wartości 17 mln USD. W skład powstałego w wyniku fuzji w 2000 roku JMM wchodziły: dział badawczo-rozwojowy Jupiter Research, dział analizy ruchu w Interencie – Media Metrix, dział pomiaru reklamy internetowej AdRelevance, oraz europejskie spółki zależne zajmujące się działalnością badawczą i rozwojową.