McDonald's ma dyrektora ds. social media

Social media ewoluowały właśnie w poważną gałąź marketingu. McDonald's zatrudnił pierwszego w historii koncernu dyrektora ds. mediów społecznościowych.

Nowo utworzone stanowisko objął Rick Wion, który wcześniej zajmował stanowisko wiceprezesa mediów interaktywnych w agencji GolinHarris.

Jak podaje adage.com, Rick Wion obsługuje kampanie marketingowe Macdonalds w mediach społecznościowych już od 2006 r. Był założycielem McDonald's Digital Task Force, jednostki odpowiadającej za strategie internetowe sieci fast-foodów.

Jednym z pierwszych zadań nowego dyrektora, ma być przekonanie matek, które blogują, do tego, że jedzenie serwowane przez restaurację jest zdrowe.

Oczywiście to, że firmy prowadzą działania reklamowe w społecznościówkach nie jest tendencją nową. Jeżeli więcej firm będzie podążało śladem takich gigantów jak Pepsi, Ford, Dell czy Toyota, już wkrótce stanowisko social media marketera może stać się jednym z obowiązkowych w przedsiębiorstwie. Firma Dell zatrudnia na stałe aż 40 pełnoetatowych pracowników, zajmujących się marketingiem społecznościowym w imieniu marki.

Za trendem podążają także polskie spółki. Jednak w naszym kraju wyraźnie widać nastawienie na coraz popularniejszy Facebook. W ARBOinteractive Polska wydzielono zespół do obsługi kampanii reklamowych na serwisie Facebook. Kieruje nim Paweł Karaś na stanowisku Head of Facebook Sales. W strukturach agencji Pride&Glory Interactive wraz z początkiem roku wyodrębniony został dział odpowiedzialny za marketing społecznościowy w Facebook.com.