Masz pytanie? Zapytaj na Facebook.com

Facebook wprowadzi nowy, istotny produkt. Będzie to funkcjonalność oparta na modelu pytanie-odpowiedź czyli popularne Q&A.

Słowem wstępu: Q&A to model, w którym jedna osoba zadaje pytanie, a druga na nie odpowiada. Jak wynika z przecieków, pytania na Facebooku utrzymane są jak na razie w tonie żartobliwym (np. "Dlaczego ludzie wciąż ciągną, mimo że na drzwiach napisano pchać" czy "Kto jest twoim ulubionym bohaterem w glee“).

Znajdująca się jeszcze w fazie testów funkcjonalność, to najwyraźniej projekt dla Facebooka ważny. Świadczy o tym chociażby fakt, że odnośnik do niej znajdzie się w lewym menu użytkownika (czyli tam, gdzie mamy m.in. aktualności, wydarzenia, zdjęcia).

Jak na razie nie wiele jeszcze wiadomo o projekcie, ale osoby, które chcą przyłączyć się do budowania funkcjonalności mogą złożyć aplikację. Warunek: stworzyć trzy pytania i udzieli odpowiedzi na nie.

Masz pytanie? Zapytaj na Facebook.com

Dlaczego się tu tak zachwycam tym facebookowym Q&A? Bo to świetna pożywka dla wyszukiwarek internetowych jak Google. Pytania wyszukiwane przez użytkowników przełożą się na wysoką pozycję stron Facebooka w wynikach organicznych wyszukiwarki, a to oznacza zwiększony ruch. Po drugie, może to być świeża rozrywka dla użytkowników FB, zwłaszcza że cała zabawa odbywała się będzie w kręgu znajomych.

Nowa funkcjonalność może też stanowić poważne zagrożenie dla takich serwisów Q&A jak Yahoo Answers, Quora (stworzona przez byłego pracownika Facebooka) czy przejętego ostatnio przez Google serwisu Aardvark.com.

W Polsce największą liczbą stron w modelu pytanie-odpowiedź może pochwalić się Grupa o2.