Marki Google, Microsoft i Apple rządzą

W najnowszym rankingu najcenniejszych marek świata przeprowadzonym przez MillwardBrown triumfuje sektor technologiczny. Najwyższe pozycje zajęły marki takie jaki GOOGLE, MICROSOFT, APPLE oraz IBM.

Z opublikowanego przez MillwardBrown rankingu wynika, że silne marki są odporne na recesję i w okresie, gdy większość głównych wskaźników finansowych spadała, wartość 100 czołowych marek wzrosła o cztery procent w ciągu ostatniego roku, przekraczając pułap 2 bilionów USD.

W rankingu triumfują firmy z sektora IT. Na czele rankingu znalazła się marka Google - to najcenniejsza globalna marka, warta 114 mld USD. IBM uplasował się na drugim miejscu (86 mld USD), zanotowawszy wzrost o 30%. Na trzeciej pozycji znalazła się marka Apple, której wartość wzrosła o 32% do 83 mld USD, a za nią Microsoft z wyceną na poziomie 76 mld USD.

Firmy z sektora IT przegoniły w rankingu najcenniejszych marek Coca-Colę, McDonald’s i Marlboro. W pierwszej dziesiątce znalazły się też China Mobile i Vodafone. Po raz pierwszy w rankingu marek pojawił się zyskujący coraz większą popularność serwis społecznościowy Facebook, osiągając wartość marki na poziomie 5,5 mld USD.

Pełny ranking BrandZ można pobrać na stronie internetowej.

Czytaj także:

Zaufane marki

Marki sektora IT najszybciej zyskują na wartości

BusinessWeek: 25 najbardziej wpływowych ludzi internetu