Marketerzy wykorzystują społeczności

W tym roku 48% amerykańskich marketerów zajmujących się wizerunkiem marki wykorzysta w strategii serwisy społecznościowe, wynika z raportu firmy badawczej JupiterResearch. W zeszłym roku 38% marketerów posługiwało się tym kanałem komunikacji.

30% użytkowników serwisów społecznościowych ufa innym użytkownikom serwisu przy podejmowaniu decyzji zakupowej, a tylko 10% wierzy reklamie, tłumaczy Emily Riley z JupiterResearch.

Jak podaje firma badawcza marketerzy szukają różnych sposobów by zaistnieć w serwisie społecznościowym - najłatwiejsze co mogą zrobić to założyć profil w serwisach takich jak MySpace.

Myślę, że wielu marketerów, nawet tych którzy się boją, woli zaistnieć w serwisie społecznościowym, nawet mimo negatywnej reakcji zwrotnej od użytkowników, uważa Riley, cytowana przez serwis ClickZ.

Źródło: ClickZ (ang.)