MarketWatch.com zwalnia 15% pracowników

Kolejna ofiara osłabionego rynku reklamy online pragnie zaoszczędzić 9 mln USD.

Serwis informacji finansowych MarketWatch zapowiedział w środę zwolnienie 15% spośród liczącej 255 osób załogi. Firma pragnie ponadto ograniczyć wydatki związane z marketingiem, usługami kontraktowymi oraz podróżami pracowników.

Zakłada poczynienie w ten sposób oszczędności mających sięgnąć 9 mln USD. Kwota ta nie uwzględnia kosztów, planowanej w bieżącym kwartale, restrukturyzacji firmy. Dyrektor wykonawczy MarketWatch, Larry Kramer, zapowiedział, że firma powinna osiągnąć rentowność pod koniec 2001 r.

Kłopoty witryny łączą się ze słabością rynku reklamy online. Szczególnie silnie odczuwają to właśnie firmy będące dostarczycielami zawartości. Bezpośredni rywal MarketWatch, TheStreet.com zapowiedział ostatnio 20-proc. redukcję załogi, w związku ze słabszą sprzedażą reklam.

<i>Źródło: TheStandard.com</i>