Marka "Telekomunikacja Polska" znika z rynku

Stało się to, co od dawna zapowiadano: marka TP znika z rynku, od dzisiaj wszystkie usługi telekomunikacyjne będą oferowane pod marką Orange. W związku z wydarzeniem firma wypuszcza na rynek nowe produkty i rusza z kampanią marketingową.

Zdaniem władz spółki wiele zyskają klienci, dla których unifikacja marek oznacza jednoczesny i równoległy dostęp do różnorodnych produktów firmy - w jednym salonie będzie można załatwić sprawy związane z telewizją kablową, Internetem stacjonarnym i telefonem komórkowym.

Od maja ma ruszyć usługa "Telewizja Tu i Tam" w ramach której odbiorcy będą mogli obejrzeć programy telewizyjne i usługi VOD na dowolnym urządzeniu - telewizorze, komputerze lub urządzeniu mobilnym.

Aby zachęcić klientów do nowej marki Orange wprowadził nielimitowane połączenia z telefonu komórkowego w ramach abonamentu. Jednak w przeciwieństwie do konkurencji, w ofercie Orange dotyczy to także połączeń na telefony stacjonarne.

Serce i Rozum przeprowadzają się

Rebranding był wyzwaniem dla marketingowców, którzy wykorzystując popularne maskotki TP S.A. już od dłuższego czasu przygotowują klientów do zmiany. Marka Orange jest lepiej postrzegana niż TP, kojarząca się z problemami i praktykami monopolistycznymi. Zmiana wizerunku i marki planowana była od lat, jednak kryzys gospodarczy opóźnił działania z tym związane. W tym czasie marka Orange zdążyła umocnić swoją pozycję na rynku usług mobilnych.

Firma uruchomiła także loterię na której fani mogą wygrać bilety na Euro 2012.

Orange planuje także kampanię z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality). W wybranych tytułach prasowych opublikowane zostaną reklamy, które po zeskanowaniu smartfonem z zainstalowanym programem Aurasma ujawnią interaktywną treść.

Aurasma jest jednym z najbardziej znanych programów rzeczywistości rozszerzonej. Marvel, firma znana ze swoich postaci komiksowych, wykorzystała aplikację w promowaniu nowej serii swoich komiksów tak, aby fani mogli zobaczyć dosłownie ruchome obrazy. Również akcje promocyjne filmu "Super 8" opierały się na tej technologii.

Marka Orange

Opłata licencyjna za korzystanie z marki Orange będzie wynosiła 1,6 proc. przychodów z produktów wykorzystujących markę. Sama marka powstała w 1994 roku w Wielkiej Brytanii i po serii przejęć znajduje się w rękach obecnego właściciela TP S.A., France Telecom.

Telekomunikacja Polska S.A. powstała w 1991 roku po wydzieleniu z państwowego przedsiębiorstwa Polska Poczta, Telegraf i Telefon. Prywatyzacja koncernu trwała do 2010 roku, kiedy to skarb państwa, po uprzednim sprzedaniu 47,5 proc. akcji konsorcjum France Telecom i Kulczyk Holding, pozbył się ostatnich 4,15 proc. akcji.