Marcowy ranking serwisów tematycznych
- Piotr Zalewski,
- 28.05.2007, godz. 09:33
Kategoria Sport
Serwis sport.pl należący do Gazeta.pl wystartował w połowie marca, to chyba za wcześnie, by mógł on wpłynąć na pozycję serwisów sportowych należących do Agory. W marcu, podobnie jak w lutym, znajdowały się one na czwartym miejscu.
Nowością jest witryna championsplanet.pl, która trafiła na 13 pozycję - to serwis Ligi Mistrzów sponsorowany przez Heinekena.
Kategoria Styl Życia
Tak samo jak w poprzednim miesiącu wygląda pierwsza piątka witryn i w całości należy do portali. Duży spadek zanotowała Platforma Kobieta.pl - z 8 na 14 miejsce, ze stratą ponad 0,5 pkt proc. zasięgu.
Kategoria Turystyka
Coraz większą popularnością cieszy się serwis Google Maps, który w stosunku do lutego zyskał 0,86 pkt procentowego i awansował z 10 na 8 pozycję. Od niedwana w mapach Google'a dział wyszukiwanie adresów na terenie Polski. Szyki może pomieszać mu Zumi.pl - serwis z mapami Onetu, które pojawił się w kwietniu bieżącego roku. Kolejna witryna z mapami - map24.com - spadła na 10 pozycję i straciła 0,55 pkt procentowego. Na 11 pozycji pojawił się tur.info - serwis informacyjny branży turystycznej.
Kategoria Nowe Technologie
Bez zmian w pierwszej szóstce. Na siódme miejsce trafił serwis torrenty.org, zawierający odnośniki do plików popularnej sieci peer 2 peer.
Kategoria Praca
Na pierwszej miejsce powrócił serwis Pracuj.pl, który ma ponad 2 pkt. proc. zasięgu przewagi nad Gazetą. Przedstawiciele pionu internet Agory nie ukrywają jednak, że jest to dla nich jedna z kluczowych kategorii, niedawno firma uruchomiła nowy serwis z ofertami rekrutacyjnymi dla branży finansowej - jobspot.pl. Z kolei z piątego na dziesiąte miejsce spadły serwisy rekrutacyjne Onet.pl.
Kategoria Społeczności
Bardzo duży wzrost odnotowały serwisy społecznościowe Gadu-Gadu - z 4,60% zasięgu w lutym, do 10,80% zasięgu w marcu, oznacza to skok z 13 na 6 pozycję. W ciągu miesiąca odświezony serwis społecznościowy, nazwany Moja Generacja, zyskał aż 886 tys. użytkowników (real users).
Nowością jest witryna odpowiedz.pl, która opiera się na podobnym pomyśle co serwisy pytamy.pl czy zadajpytanie.pl. Jednak to odpowiedz.pl znalazła się najwyżej w tej kategorii - na 12 miejscu z 4,06% zasięgu.
Patrz także:
Marcowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce
Lutowy ranking serwisów tematycznych
Metodologia badania Megapanel PBI/Gemius w pytaniach i odpowiedziach