Marcowy ranking serwisów tematycznych

Wyniki badania Megapanel/PBI w 12 kategoriach tematycznych za marzec 2007 r. przynoszą kilka istotnych zmian. Jedna z najciekawszych: uruchomienie nowej platformy społecznościowej Gadu-Gadu "Moja Generacja" przyczyniło się do pozyskania ponad 800 tys. użytkowników (real users) w ciągu miesiąca, zasięg serwisu zwiększył się ponad dwukrotnie - z 4,06 % w lutym, do 10,8% w marcu. Kolejna interesująca zmiana: w kategorii Kultura i Rozrywka serwisy rozrywkowe portalu o2.pl znalazły się na trzeciej pozycji, wyprzedzając Wirtualną Polskę.

Informujemy, że za przyporządkowanie witryn do 12 kategorii odpowiada Rada Badania PBI.

Kategoria Informacje, Publicystyka, Media

W kategorii "Informacje, publicystyka, media" o trzy oczka w górę w stosunku do lutego awansowały serwisy TVN - z 9 na 6 miejsce. Właśnie w marcu został otworzony serwis tvn24.pl. Wiele witryn odnotowało w stosunku do lutego wzrosty zasięgu, np. serwisy TVP miały go w marcu o ponad 3 pkt procentowe więcej.

Marcowy ranking serwisów tematycznych

Kategoria Kultura i Rozrywka

Nie ulega wątpliwości, że to jedna z najgorętszych kategorii, z największym zasięgiem - 91,55% i średnim czasem użytkownika na witrynie - 6 godzin i 8 minut miesięcznie.

W tym rankingu zmiana w pierwszej trójce - serwisy rozrywkowe portalu o2.pl wyprzedziły serwisy rozrywkowe Wirtualnej Polski. o2.pl ma 0,38 pkt procentowego zasięgu przewagi nad konkurentem. Z kolei Youtube.com wyprzedził w tej kategorii serwisy Interia.pl.

Marcowy ranking serwisów tematycznych

Kategoria Motoryzacja

Lider rankingu otoMoto, zostawia konkurencję daleko w tyle, od kolejnego serwisu dzieli go 7 pkt procentowych zasięgu. Spadek odnotowała Grupa Gratka - w lutym na trzecim miejscu, w marcu znalazła się na piątej pozycji.

Marcowy ranking serwisów tematycznych

Kategoria Biznes, Finanse, Prawo

Pierwsza dziewiątka wygląda tak samo jak w lutym. Zmiana nastąpiła dopiero na dziesiątej pozycji, na której znalazły się serwisy biznesowe Grupy IDG.

Marcowy ranking serwisów tematycznych

Kategoria Budownictwo i Nieruchomości

To najmniej popularna kategoria wśród internautów, która dociera do 25,5% polskich internautów.

Na siódmym miejscu w tym rankingu pojawiły się serwisy Onetu. Liderem pozostały serwisy Gazeta.pl.

Marcowy ranking serwisów tematycznych

Kategoria Edukacja

Wszystkie serwisy z trzech pierwszych pozycji zyskały na zasięgu w stosunku do lutego. Wikipedia - 4,41 pkt. proc., Onet - 2,43 pkt. proc., Sciaga.pl - 1,9 pkt proc. Dużym powodzeniem wśród internautów cieszą się serwisy ze ściągami, np. bryk.pl awansował z 18 pozycji w lutym, na 14 w marcu. Z kolei Onet.pl uruchomił swój serwis Ściąga.

Marcowy ranking serwisów tematycznych