Map24.com w Interii

Twórca jednej z najpopularniejszych wyszukiwarek opartych na mapach - Mapsolute GmbH - został partnerem Interii. W efekcie współpracy firm powstanie polskojęzyczna wersja serwisu Map24.com.

W ramach umowy partnerskiej podpisanej między Interią a niemiecką firmą Mapsolute GmbH, twórcą Map24.com, powstanie polskojęzyczna wersja serwisu.

Map24.com już teraz jest jedną z najpopularniejszych wśród polskich internautów serwisów w kategorii Turystyka. W lutym, według badania Megapanel PBI/Gemius, witryna uplasowała się na szóstym miejscu, z liczbą ponad 275 tys. użytkowników (real users) i prawie 2,6 mln odsłon. Warto przypomnieć, że serwisy turystyczne Interii zajmują w tym zestawieniu piąte miejsce, poprzedzone przez serwisy turystyczne Onetu, serwis odleglosci.pl, rozklady.com.pl i serwisy turystyczne WP.

Serwis będzie oferował mapy i plany miast, obejmujące obszar Europy, Ameryki Północnej, Środkowego Wschodu, Australii i Brazylii. Udostępni narzędzia wyszukiwawcze umożliwiające szybkie znalezienie żądanej lokalizacji i zaplanowanie najkrótszej lub najszybszej trasy podróży. Przy planowaniu trasy użytkownik może wykorzystać opcje wyboru, tj. typy dróg, którymi planuje się poruszać, szczegółowość opisu trasy, wykorzystanie poszczególnych rodzajów środków transportu i kalkulację czasu podróży.

Marcin Borek, dyrektor działu sprzedaży technologii i systemów Interia.pl, odpowiedzialny za współpracę z Map24.com: - Zamierzamy udostępnić nowy serwis jak najszybciej, żeby mogły z niego skorzystać między inymi osoby, chcące zaplanować wakacyjną podróż.

Map24.com w Interii

Niektóre funkcje, jak wyszukiwanie hotelu w pobliżu, nie działają jeszcze na mapach dla obszaru Polski

Zgodnie z umową Interia obejmie rolę handlowego przedstawicielstwa firmy Mapsolute GmbH w Polsce i zajmie się sprzedażą reklam w ramach partnerskiej witryny oraz sprzedażą innych produktów biznesowych, związanych z narzędziami Map24. Z oferty biznesowej, pozwalającej firmom zaistnieć na mapach o różnym stopniu szczegółowości i w bazach wyszukiwawczych serwisu (BiznesMap24, BiznesMap24 Easy i PortalMap24) korzystają już m.in. Daimler-Chrysler, T-Mobile, TUI i McDonalds.

Zarządzany przez firmę Mapsolute GmbH serwis Map24.com w skali świata miesięcznie odwiedza ponad 5 mln użytkowników, generujących 150 mln odsłon. Codziennie w serwisie jest wyświetlanych około miliona planów tras podróży.

Obecnie internauci wpisujący adres map24.com są przekierowywani na brytyjską wersję serwisu.