Majowy ranking serwisów tematycznych
- Zuzanna Szybisty,
- 25.07.2007, godz. 10:00
Prezentujemy majowe wyniki popularności tematycznych witryn internetowych odwiedzanych przez polskich internautów, pochodzące z badania Megapanel PBI/Gemius. Informujemy, że za przydział serwisów do 12 kategorii tematycznych odpowiada Rada Badania Megapanel PBI/Gemius. Wśród zmian- serwisy tematyczne Wirtualnej Polski po chwilowej nieobecności wracają do rankingu w kategorii Budownictwo i Nieruchomości oraz Edukacja.
Kategoria Informacja, Publicystyka, Media
W majowym zestawieniu po raz pierwszy osobno przedstawia się statystyki stacji TVN i TVN24. W ubiegłym miesiącu oba serwisy osiągnęły zasięg 7,87%, a liczba odsłon wynosiła niemal 22 mln. Według majowego rankingu bardziej popularny jest serwis TVN24 z zasięgiem 4,4%, jednak do najlepszego serwisu stacji telewizyjnych TVP to jeszcze niemal o 6 pkt proc. za mało.
Nieznacznie wzrósł zasięg oraz liczba użytkowników (real users) czterech liderów rankingu. Na prowadzeniu niezmiennie serwisy informacyjne Onetu z zasięgiem 36,6%.
Kategoria Kultura i Rozrywka
Według majowego rankingu na drugie miejsce w kategorii Kultura i Rozrywka powróciły po dwóch miesiącach przerwy serwisy rozrywkowe Wirtualnej Polski, za nimi znalazły się serwisy o2.pl. Jednak różnica między nimi to zaledwie 0,3%. Nadal zdecydowanie prowadzą serwisy rozrywkowe Onetu z zasięgiem ponad 40%.
Kategoria Motoryzacja
Bez zmian w czołówce w kategorii Motoryzacja. Serwisy motoryzacyjne Interii.pl, podobnie jak w kwietniu plasują się na 2 miejscu, zwiekszyły swój zasięg o 2 pkt proc. Jednak z zasięgiem 12,56% nie może jeszcze zagrażać liderowi OtoMoto, który ma go ponad 20%. Nieznaczny wzrost zanotowały niemieckojęzyczne serwisy oferujące kupno samochodu- Mobile.de (skok z 10 na 6 miejsce) oraz AutoScout24 (wzrost zasięgu o 0,6%).
Kategoria Biznes, Finanse, Prawo
Niemal każdy serwis z pierwszej dziesiątki w tej kategorii odnotował nieznaczny spadek zasięgu. Spowodowało to zmiany w pierwszej piątce, na trzecią pozcyję wysunęły się serwisy biznesowe Money.pl, które awansowały z piątego miejsca w kwietniu.
Ciekawie wygląda walka serwisów z informacjami dotyczącymi mediów. Grupa Mediarun.pl znalazła się na 12 pozycji (zyskała 0,47 pkt proc. w stosunku do kwietnia) i wyprzedziła serwis WirtualneMedia.pl (strata 1,12 pkt proc. w stosunku do kwietnia).
Kategoria Budownictwo i Nieruchomości
Nadal na pierwszym miejscu dominują w tej kategorii serwisy Gazety.pl z zasięgiem identycznym jak w kwietniu- 6,21%. Po miesięcznym niebycie w pierwszej dwudziestce do rankingu powróciły serwisy Wirtualnej Polski. Z zasięgiem 0,91% zajęły 16 miejsce.
Kategoria Edukacja
Każdy serwis edukacyjny liczący się w pierwszej dwudziestce zaliczył nawet kilkuprocentowy wzrost. Być może jest to związane z tym, że w maju zaczyna się okres wzmożonej nauki w związku z bliżającym sie końcem roku szkolnego i sesją egzaminacyjną na studiach.