MSN kusi użytkowników AOLa

Internetowe ramię Microsoftu przeznaczy 50 mln USD na kampanię reklamową w USA i promocje cenowe, aby przejąć klientów AOL TW.

Kampania MSN nawiązuje bezpośrednio do podwyżki cen usług dostępowych jaką wprowadził w ubiegłym tygodniu AOL TW. Koncern podniósł cenę swoich podstawowych usług nielimitowanego dostępu do Internetu o 2 USD do 23,9 USD miesięcznie. Przedstawiciele MSN poinformowali, że od tej chwili notują 50-proc. wzrost zapytań w swoich call centers, dokąd dzwonią użytkownicy poszukujący alternatywy dla usług AOL.

W ramach cenowej promocji MSN użytkownicy, którzy zdecydują się na podłączenie do sieci do końca czerwca br. przez trzy miesiące będą korzystać z dostępu do Internetu bezpłatnie a potem, jeszcze do 1 stycznia 2003 r., będą płacić nie więcej niż 21,95 USD miesięcznie.

Według analityka Jefferies&Co Freda Morana, działania te będą jednak miały znikome konsekwencje dla rynku. Podobnie sądzi Abi Gami, analityk z William Blair, który uważa że MSN uda się przyciągnąć jedynie tę grupę użytkowników, która już wcześniej wahała się między MSN a AOL TW. Poczynania MSN są jednak świadectwem zmian na rynku ISP, uważa Abi Gami. Dotychczas usługodawcy koncentrowali się w swoich działaniach na pozyskiwaniu nowych użytkowników Internetu.

<i>Źródło: Reuters</i>