MSN na internetowym rynku muzycznym

Microsoft przyłącza się do walki o post-Napsterowski rynek udostępniania muzyki poprzez Sieć, zapowiadając uruchomienie nowego serwisu muzycznego.

MSN Music będzie m.in. konkurował z należącym do RealNetworks serwisem MusicNet, którego przedstawiciele ogłosili ostatnio podpisanie umowy z trzema wielkimi wytwórniami muzycznymi - Warner Music, EMI i BMG. Dotyczy ona przekazania przez wytwórnie praw do sybskrybowanej dystrybucji poprzez Internet. Nie wyklucza to podjęcia w przyszłości współpracy z Napsterem, na czym szczególnie zależy Bertelsmannowi.

Serwis Microsoftu będzie dostępny poprzez portal MSN.com. Goście będą mogli, podobnie jak w przypadku serwisu Spinner.com na AOL TW, połączyć się z tysiącami internetowych stacji radiowych. Serwis wykorzystuje technologię przejętej firmy Mongo Music, która pozwala użytkownikowi nie tylko na wybór artysty, utworów ale także tonacji ściąganych utworów. Przedstawiciele Microsoftu nie wykluczają poszerzenia oferty o udostępniania plików muzycznych. Podkreślają także, że MSN nie jest związany z żadną konkretną wytwórnią muzyczną, przez co może współpracować ze wszystkimi.

W związku z coraz większym zainteresowaniem muzycznych potentatów dystrybucją muzyki poprzez Internet (przejawia się to planami tworzenia własnych serwisów muzycznych) analitycy przewidują wzrost jej udziału w ogólnej sprzedaży produktów firm fonograficznych. PricewaterhouseCoopers przewiduje, że w 2004 r. dystrybucja muzyki on-line przyniesie 1,3 mld USD, podczas gdy sprzedaż „fizycznych” nośników z nagraniami - 15,9 mld USD.

<i>Źródło: CBS MarketWatch</i>