Lycos stawia na Europę

Lycos Europe kontynuuje europejską ekspansję. Poinformował właśnie o nabyciu jednego z największych francuskich portali MultiMania.

Transakcja ma wartość 188 milionów dolarów. Cała suma zostanie uiszczona w akcjach portalu Lycos. Tymczasem niespełna 6 tygodni temu Lycos Europe nabył za kwotę 573 milionów dolarów największy szwedzki portal Spray Network. Jest to część strategii, w myśl której firma chce znaleźć się w wiodącej trójce portali w każdym z krajów Europy. Zrealizowała już to zamierzenie we Francji, Niemczech i krajach skandynawskich. Przewiduje się, że następnym krokiem będą inwestycje w Wielkiej Brytanii i Włoszech.

Lycos Europe zachowuje marki przejmowanych firm w przeciwieństwie do swojego najgroźniejszego rywala na europejskim rynku: Yahoo! Między nimi dwoma rozegra się batalia o ten rynek. Lycos Europe powoli zaczyna wyprzedzać rywala w niektórych dziedzinach (np. przychodzie z europejskich operacji).

Przypomnijmy, że kilka dni temu zakończył się proces fuzji amerykańskiego Lycosa z hiszpańskim dostawcą usług internetowych Terra Network. Nowa firma: Terra Lycos posiada 29 procent akcji Lycos Europe, a niemiecki Bertelsmann 18 procent. Są to najwięksi udziałowcy.

Financial Times uważa, że walka o europejski rynek jest wstępem do umocnienia pozycji na rynku amerykańskim, na którym Terra Lycos pozostaje w tyle za Yahoo! I AOL-em.