Lutowy ranking serwisów tematycznych
- Artur Małek,
- 23.04.2009, godz. 18:00
KATEGORIA, BIZNES, FINANSE, PRAWO
Pierwsza trójka w kategorii "biznes, finanse, prawo" bez większych zmian: serwisy biznesowe Onetu bardzo delikatnie zwiększają swój zasięg, a Bankier.pl utrzymuje zdobytą w zeszłym miesiącu pozycję. Co ciekawe, z 13. na 16. miejsce spadają serwisy o2.pl (największy z nich, Hotmoney.pl przyciąga 200 tys. użytkowników miesięcznie).
KATEGORIA BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
Z 8. na 5. awansuje Grupa Meble.pl, w skład której wchodzą serwisy Krzesla.pl, Meble.pl, Biurka.pl. Można powiedzieć, że grupa zamieniła się miejscami z grupą Ebudownictwo.pl (obecnie bez audytu site-centric), która spada z 5. na 8. lokatę. Ebudownictwo to m.in. e-intalacje.pl, e-dach.pl, e-budownictwo.pl.
Z 9. na 7. miejsce awansują Oferty.net.
KATEGORIA EDUKACJA
Bez zmian w pierwszej szóstce w kategorii "edukacja" (lekko zasięg tracą Wikipedia.org i Sciaga.pl). Z 7. na 10 miejsce spada należąca do GG Network grupa Nauka. Znajdują się w niej Megaslownik.pl oraz Nauka.pl, w której GG Network przejęło 100% udziałów w maju 2007 roku.
Z 11. na 8. awansuje natomiast Shvoong.com, gdzie znaleźć można opracowania i inne pomoce naukowe. Shvoong.com współtworzy także należący do WP serwis Gotowce.wp.pl.
KATEGORIA MOTORYZACJA
W kategorii motoryzacja Gazeta.pl została prześcignięta przez Gratka.pl. Gratka zajmuje teraz 3 miejsce. Jak przyznała podczas ostatniej konferencji Media Standard 2009 Benita Jakubowska (pełnomocnik zarządu ds. internetu Polskapresse, właściciela Gratki) zarząd Gratki ma niewielką autonomię i większość decyzji podejmowana jest ze szczebla wydawnictwa. Wygląda na to, że póki co są to dobre decyzje, skoro serwis awansuje.