Ludzie z matecznika

Pod koniec ub. roku 93% z 35,2 mln użytkowników usług dostępowych AOL korzystało z poczty elektronicznej. To 35% amerykańskich internautów – i to przeważnie tych bardziej doświadczonych, odpowiedzialnych i statecznych. To dla e-marketerów prawdziwy ocean możliwości.

Lucid Marketing przebadała więc pod kątem upodobań pocztowych i demografii owych reprezentantów 35% amerykańskiej populacji internetowej. 58% z nich to mężczyźni, 60% - żonaci, 54% - w wieku powyżej 45 lat.

Większość – 47% - sprawdza pocztę AOL-ową raz – dwa razy dziennie. Ponad jedna trzecia (34%) jednak czyni to 3 – 4 razy. Około 5% czyni to natomiast nieustannie.

90% respondentów – użytkowników AOL-owej poczty – przegląda pocztę w domu, 65% deklaruje, że to konto wykorzystuje jedynie do prywatnej, osobistej korespondencji. 77% korzysta z usługi dial-up AOL-a, szerokopasmowcy są zatem w mniejszości.

46% ankietowanych wyrzuca od razu wiadomości od nieznajomych adresatów. 51% niekiedy otwiera takie listy, a 1,3% - czyta cała pocztę. Użytkownicy poczty chętniej czytają pocztę w formacie tekstowym niż HTML – 53% woli wiadomości txt. Może być to swoistym atawizmem z czasów, kiedy użytkownicy poczty AOL nie mogli oglądać wiadomości HTML, może się też wkrótce zmienić – wraz z upowszechnieniem kolejnych wersji oprogramowania AOL.