Lokalne dotarcie w sieci Ad.net

Nowy lokalny pakiet sprzedażowy sieci Ad.net umożliwia dotarcie z reklamą w wybranych województwach czy głównych ośrodkach miejskich. Jego zaletą ma być większa precyzja niż tylko w przypadku geotargetowania na podstawie IP internautów.

Dotychczas lokalne kampanie koncentrowały się albo na dotarciu z reklamą poprzez serwisy o tematyce lokalnej, albo na geotargetowaniu na podstawie numerów IP. Ten ostatni sposób miał swoje ograniczenia - był tak dokładny, jak aktualna była baza numerów IP i trafność rozpoznawania.

Ad.net chwali się, że dzięki nowemu produktowi Ad.local precyzja w rozpoznawaniu lokalizacji internauty wyniesie prawie 95%. Ad.local jest bowiem połączeniem dotarcia tematycznego - do lokalnych serwisów miejskich z sieci Wirtualnych Miast oraz sekcji miejskich witryn informacyjnych z zasięgową kampanią geotargetowaną. Internet nie musi być medium ogólnopolskim. Ad.local to produkt skrojony na potrzeby kampanii lokalnych - dla firm o regionalnym zakresie działania. - mówi Adam Kwaśniewski, Dyrektor Handlowy Ad.net S.A.

Światowe wydatki na reklamę lokalnych produktów i usług rosną szybciej niż na reklamę tych dostępnych globalnie. Borrell Associates przewiduje, że w stosunku do ubiegłego roku wzrost wyniesie aż 46% dla Stanów Zjednoczonych, podczas gdy średnie wydatki na reklamę internetową mają w Ameryce wzrosnąć o około 30% w 2005 roku.