Listopadowy ranking wyszukiwarek

Już w nowym roku comScore opublikował kolejny ranking wyszukiwarek. W listopadzie, tak jak w kilku poprzednich miesiącach, liderem rankingu wyszukiwarek na rynku amerykańskim pozostaje Google. Wciąż pogłębia się różnica między liderem a jego głównym rywalem, czyli Yahoo. Od sierpnia widać już wyraźnie, że chodzi nie tyle o spadek zainteresowania wyszukiwarka Yahoo, co raczej o rosnącą popularność Google.

Z 5,15 mld wyszukiwań, jakie w listopadzie przeprowadzili Amerykanie, aż 2,05 mld przypadło Google. Yahoo trzyma się mocno, ale przy rosnącej popularności Google, to może być za mało. Na Yahoo przeprowadzono 1,52 mld wyszukiwań. Wyszukiwarce Microsoftu MSN Search przypadło 728 mln, sieci Time Warner 446 mln, zaś Ask Jeeves - 336 mln wyszukiwań.

Udziały w amerykańskim rynku wyszukiwarek w listopadzie rozłożyły się następująco: Google - 39,8%, Yahoo 29,5% zaś MSN 14,2%.

ComScore przygotowuje comiesięczne zestawienia najpopularniejszych wyszukiwarek w Stanach Zjednoczonych, które uznane zostały za standard badań przez przedstawicieli sześciu najbardziej się liczących wyszukiwarek.

Poprzednie rankingi wyszukiwarek